100 Inspiracje


Już setny (100!) wpis i to na dodatek wyszła przed nim nieco przydługawa przerwa. Za co przepraszam tych co tu zaglądają.
Zastanawiałem się o czym napisać z tej okazji. Mógł by to być po prostu jakiś rysunek, jakieś polecanki, bądź wrzucony stary komiks. Postanowiłem jednak przedstawić rysowników, którzy zafascynowali mnie, gdy zaczynałem czytać komiksy i samemu próbować je rysować.
Tak więc dziś moje inspiracje:)

Michael Turner
Mike Turner, Witchblade/Tomb Raider

Późniejsze czasy (schyÅ‚kowe?) TM-Semica. I pojawienie siÄ™ Witchblade na naszym rynku. Dlaczego mnie zachwyciÅ‚, to chyba widać od razu;) DÅ‚ugi czas jeÅ›li rysowaÅ‚em panie, to w tym stylu, ale to jednak nie byÅ‚o to czego szukaÅ‚em…

Mike Mignola i Frank Miller
Mike Mignola, Hellboy
Frank Miller, Sin City
Tutaj zdecydowanie wiÄ™kszy wpÅ‚yw miaÅ‚ na mnie ten drugi, co z resztÄ… widać. ZwÅ‚aszcza w moich starszych pracach (zapraszam na moje konto na digarcie, tam można sobie oblukać te rysunki). Zawsze lubiÅ‚em czarny kolor (choć ponoć jest to „niekolor”), czarno-biaÅ‚Ä… fotografiÄ™, filmy kryminalne i noir. To byÅ‚o dokÅ‚adnie to czego szukaÅ‚em. Frank i Mike pokazali mi jak Å›wietnie można tworzyć mocnÄ… czerniÄ… bez przejmowania siÄ™ o nadmierny detal, a także jak operować cieniem.

Eduardo Risso
Eduardo Risso, 100 Naboi: Farbowany Detektyw

Tego pana wciąż podziwiam za kompozycję plansz i czystość rysunku. Na razie jest to dla mnie niedościgniony wzór jeśli chodzi o komponowanie plansz i poszczególnych kadrów.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. hehehe:D
      bo dobrze już znasz mój styl, a i w komiksach obeznany jesteś ;)

      Usuń